woensdag 1 augustus 2012

Rood haar

Oke, ik ga jullie iets opbiechten. Sinds een aantal jaar wil ik mijn haar al eens rood verven. Het begon met een foto van Lindsay Lohan in een tijdschrift. Ze had daar niet heel erg rood haar, maar wel een rode gloed in haar bruine haar. Ik dacht toen: 'Omg, dat wil ik ook!'. Maarja, ik was 12 ofzo, en ik had niet echt het lef om dat te doen. Een aantal jaar later kwam er een serie op tv die "Victorious" heette. Hierin speelde een meisje die "Cat" heette. Intussen weet ik dat deze rol gespeeld wordt door Arianne Grande, maar toen ik haar voor het eerst zag wist ik het zeker: Ik ga mijn haar ooit rood verven!



Maarja, het idee was er. Ik was alleen te lui om naar de winkel te gaan en zo'n haarkleur te kopen. Daarnaast was ik stiekem ook heel erg bang dat het me niet zou staan of dat de kleur lelijk zou zijn. Daarom heb ik het, zoals heel veel dingen, uitgesteld. Toch vertelde ik wel een aantal mensen over mijn idee om mijn haar rood te verven. Ik schrok van de reacties, want die waren vrijwel allemaal negatief. "Nou gelukkig heb je je haar nog niet rood geverfd, wat een lelijke kleur!", "Rood?! Getver, verf het dan blauw ofzo als je toch bezig bent!" en "Mensen met rood haar zien er sowieso niet uit". Nouja die laatste is natuurlijk sowieso onzin, maar het zijn wel meningen die me aan het denken zette. Daarom besloot ik dat mijn nieuwe doel werd om mijn haar met een spoeling te kleuren. Zodat je na een aantal keer wassen (als het goed is) niks meer van de kleur ziet.

Nu heb ik dus met een vriend van mij, afgesproken om mijn haar een keer met die niet-permanente verf te gaan kleuren, haha spannend! Wanneer weet ik nog niet, maar ik zal het sowieso filmen en foto's maken van hoe het eruit ziet! En daarna kan ik altijd nog kijken of het bij me past. Ik vind namelijk Ariane Grande een stuk minder knap zonder rood haar. Oordeel zelf maar!

Met haar eigen haarkleur
Met rood haar
Wat vinden jullie mooier? Rood of bruin?

Inspiratiebron voor dit artikel: Daan de Geus!

Geen opmerkingen: