zaterdag 14 juli 2012

Tag: Nailpolish and me

Ik vond het wel weer eens tijd worden voor een tag! En aangezien ik heel erg hou van nagellak, besloot ik de "Nailpolish and me"-tag te doen. Let's start!


1. Hoeveel lakjes telt jouw stash?
Momenteel heb ik ongeveer 50 potjes nagellak. Ik weet niet hoeveel het er eerst waren, maar ik heb mijn nagellak-stash laatst uitgezocht.


2. Van welk merk bezit je de meeste lakken?
De meeste lakjes zijn zonder twijfel van Essence. Ik vind de nagellakjes van Essence over het algemeen niet slecht en daarnaast hebben zij meestal veel variatie. Zo heb ik bijvoorbeeld magneet-nagellak, crack-nagellak, glitter-topcoat en matte topcoat. Ook zijn ze natuurlijk lekker goedkoop, waardoor ik er meestal meer van koop. Ik heb ongeveer 15 nagellakjes van Essence.


3. Wat is de meest voorkomende kleur in je stash?
Zwart. Terwijl ik deze kleur niet eens zoveel draag. Ik was er vroeger wel heel erg fan van, maar ik denk meer dat het ligt aan het feit dat ik zwarte topcoats heb. Zo heb ik vijf zwarte nagellakjes, waarvan er één een crack-nagellak is en twee nailart-lakjes zijn. Na zwart volgen zilver, roze, bruin, groen en blauw.

4. Zijn er kleuren/finishes die je niet bezit?
Ik denk dat dat vrijwel onmogelijk is. Zo zijn er namelijk echt miljoenen kleuren mogelijk en het lijkt me sterk dat je die allemaal kan hebben.



5. Welke nagellak draag je het meest?
Dat wisselt heel erg. Het ligt ook aan mijn mood en fase. Zo had ik een jaar geleden bijvoorbeeld een fase waarin ik bijna altijd zwart op mijn nagels had. Daarna wisselde ik heel erg tussen mintgroen, blauw en rood. Momenteel draag ik heel vaak knalroze op mijn nagels. Ik denk dat ik mijn roze nagellak van Essie, die ik nu pas een paar dagen bezit, het mooist vind en het meest ga dragen.


6. Van welke lak blijf je je afvragen waarom je het nog niet hebt weggegooid?
Een gifgroene nagellak van Essence. Ik vind hem zoooo lelijk! Maar ik gooi hem nooit weg, omdat ik ervan overtuigd ben dat ik hem ooit nog eens een keer in een nailart ga gebruiken. Geloof jij het?


7. Gebruik je een basecoat?
Ja. Zo slordig als ik met mijn kamer ben, zo netjes ben ik met mijn nagellak. Ik begin altijd met een basecoat en dan één of meerdere laagjes nagellak. Een topcoat gebruikte ik vroeger altijd (ook een fase waarin ik matte topcoat veel gebruikte), maar nu merk ik dat ik hem eigenlijk bijna nooit meer gebruik. Ik denk dat dit deels te maken heeft met luiheid. Ik ben namelijk heel ongeduldig en wil dat het zo snel mogelijk opdroogt. Daarnaast glanst een nagellak al van zichzelf en vind ik een topcoat vaak een beetje overbodig.

8. Gebruik je een topcoat?
Haha, niet echt meer dus!


9. Stempelen of uit de losse hand?
Uit de losse hand. Ik heb wel een nagellakset om mee te stempelen (konad), maar deze heb ik nog nooit aangeraakt. In de term van: "Die gebruik ik ooit nog wel een keer".

10. Hou je van glitters/shimmer of toch liever een crème finish?
Dat ligt eraan. Ik vind glitter mooi, maar voornamelijk op een feestje of in de winter. Over het algemeen kies ik gewoon voor een simpel nagellakje.


11. Voel je je naakt zonder nagellak?
Nee, maar ik merk wel dat ik het de afgelopen tijd veel vaker op heb. Zo liep ik eerst weken zonder nagellak en nu merk ik dat ik er toch een beetje aan verslaafd begin te raken. Haha, kan dat? Een nagellak-verslaving? Ik vind dat nagellak je look gewoon compleet maakt, zoals bij de foto hierboven! Die nailart paste echt heel goed bij mijn rode blazer!


12. Hoeveel lakjes heb je de afgelopen week gekocht?
Twee. Nouja, eigenlijk één, want ik kreeg bij besteding van 15 euro bij de Etos een gratis nagellakje. Dus technisch gesproken heb ik alleen de roze nagellak van Essie gekocht.

Geen opmerkingen: