vrijdag 20 juli 2012

Tag: Als ik een ... was, dan was ik een ...

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten ben ik dol op tags! Ik doe er maar  al te graag aan mee. Dus toen ik deze tag zag, moest ik die natuurlijk ook doen! "Als ik een … was, dan was ik een …" is een tag waarbij je jezelf moet verplaatsen in dingen. Ik ben benieuwd, jullie ook?

Als ik een maand was, dan was ik Mei.
Ik kies deze maand niet alleen omdat ik dan jarig ben. Mei is namelijk ook de maand waarin het zomer begint te worden. En als ik ergens van hou, dan is het de zomer wel! Ik kan me echt helemaal gelukkig en in mijn element voelen als de zon schijnt.

Als ik een dag was, dan was ik zaterdag.
Zaterdag is gewoon een heerlijke dag. Een dag waarop je over het algemeen geen verplichtingen hebt. Ik doe eigenlijk altijd iets leuks op zaterdag. Als ik niet naar een feestje ga, dan ga ik wel logeren bij een goede vriend of vriendin. Hoe dan ook mijn zaterdag is altijd leuk! Zeker omdat je de volgende dag ook niks aan je hoofd hebt!

Als ik een tijdstip was, dan was ik 00:00.
Ik weet niet waarom, maar ik vind 00:00 gewoon een mooi tijdstip. Het is het tijdstip waarop de volgende dag begint, waarop het feest meestal begint en waarbij alle getallen hetzelfde zijn (nu is dat bij meerdere tijdstippen, maar ook bij deze). Daarnaast ben ik gewoon een avondmens. Ik krijg in de avond altijd allemaal leuke ideeën en wil dan het liefst leuke dingen doen. Helaas gaat dat niet altijd als je de volgende dag moet werken of naar school moet!

Als ik een planeet was, dan was ik Venus.
Ten eerste is Venus de planeet van de vrouw, haha. En ten tweede is Venus vernoemd naar de godin van de liefde. En ik vind liefde heel erg belangrijk. Niet alleen liefde als partners, maar ook als vrienden of familie.

Als ik een dier was, dan was ik een vlinder.
De vlinder is toch wel het meest bijzondere wezen dat ik ken. Alleen al het feit dat een rups in een vlinder verandert, vind ik heel bijzonder. En natuurlijk ook dat een vlinder kan vliegen. Hoe fijn zou dat zijn? Zorgeloos en vrij, lijkt me heerlijk!


Als ik een richting was, dan was ik zuid.
Omdat het zuiden meestal warmer is. En ik hou meer van warmte dan van kou!

Als ik een meubelstuk was, dan was ik een bank.
Omdat je op een bank zo heerlijk relaxt kan zitten, liggen, tv kijken, achter de laptop kan zitten, knuffelen en nog veel meer, haha! Een bank is gewoon zo lekker knus en ik hou van gezelligheid!
 
Als ik een vloeistof was, dan was ik een smoothie.
Ik hou van zoetigheid en als iets zoet is, is het wel fruit! Daarnaast word ik altijd blij van zo'n heerlijk zoete smoothie. Ik ben alleen wel kieskeurig, want ik kan eigenlijk alleen echt van een smoothie genieten als ie zelfgemaakt is met liefde!
 
Made by me
 
Als ik een boom was, dan was ik een Treurwilg.
Niet omdat ik zo depressief ben ofzo, in tegendeel! Ik ben een van de gelukkigste personen op aarde, haha! Maar op de een of andere manier valt de treurwilg me altijd op. Ik vind het een hele mooie boom en als het zomer is zit ik graag onder een treurwilg in de schaduw. Ik vind de treurwilg iets romantisch hebben.

Als ik een gereedschap was, dan was ik een schroevendraaier.
Vraag me niet waarom, maar vroeger had ik altijd een schroevendraaier bij me. Ik vond het gewoon een heel handig gereedschap! Je kon er bijna alles mee open krijgen, zelfs plastic verpakkingen, haha!

Als ik een bloem was, dan was ik een rode roos.
Ik vind een roos gewoon mooi, vooral een rode roos. Ten eerste hou ik veel van de kleur rood, omdat ik het een warme en vrolijke kleur vind. En ik ben ook warm en bijna altijd vrolijk! Daarnaast staat een rode roos voor liefde, en hoe leuk is het om een rode roos te krijgen?! Mij maak je er heel gelukkig mee!

Als ik een weersoort was, dan was ik een regenboog.
Ik vind een regenboog ten eerste heel erg mooi en daarnaast ook heel vrolijk. Ook denk ik bij een regenboog aan de uitspraak: "Everyone wants happiness, no one wants pain. But you can't make a rainbow, without a little rain". Ik vind dit echt een hele mooie uitspraak!

Als ik een muziekinstrument was, dan was ik een gitaar.
Ik twijfelde tussen de piano en de gitaar, maar ik ga denk ik toch voor de gitaar, omdat je die overal mee naartoe kan nemen. Ik reis heel veel dus ik zou ook overal mee naartoe moeten kunnen. Daarnaast hou ik echt van muziek en als iemand gitaar kan spelen heb ik daar altijd veel bewondering voor. Ook vind ik het dan heerlijk om lekker mee te zingen.
 
 
Als ik een gezichtsuitdrukking was, dan was ik een lach.
Omdat een lach het meest mooie aan een mens is. En niet alleen aan een mens. Ik vind lachen zelfs zo belangrijk, dat ik geen relatie (vriendschap, partners) zou willen hebben met iemand waarmee ik niet kan lachen.

Als ik een kleur was, dan was ik rood.
Rood staat voor kracht en liefde. Ik ben een liefdevol en krachtig persoon met een doorzettingsvermogen waar je u tegen zegt. Als ik iets doe, doe ik het goed. En als ik ergens aan begin maak ik het ook af!

Als ik een emotie was, dan was ik geluk.
Ik twijfelde heel erg tussen liefde en geluk, maar koos uiteindelijk toch voor geluk. Zoals Brandy in het liedje true zingt: "There's nothing worse than being in love alone". En daarom koos ik voor geluk. Liefde kan soms namelijk ook heel veel pijn doen. En als je je gelukkig voelt dan voel je je alsof je de wereld aan kan.
 
Als ik een soort fruit was, dan was ik een aardbei.
Ten eerste vind ik aardbeien gewoon heel erg lekker en ten tweede hou ik, zoals ik al eerder zei, van de kleur rood. Ook vind ik het contrast tussen het groene kroontje en het rode vruchtvlees heel mooi.


Als ik een geluid was, dan was ik een lied.
Ik hou van liedjes zingen, dat doe ik het liefst de hele dag. Daarnaast vind ik het ook heel fijn om naar een nummer te luisteren. Het ligt aan mijn gemoedstoestand, maar soms kan ik ook echt huilen bij een lied. Ook denk ik dat je je gevoelens het mooiste kan uiten in een lied.
  
Als ik een element was, dan was ik aarde.
Ik hou van de natuur en kijk altijd mijn ogen uit als ik weer eens naar mijn moeder toe ga. Zij woont namelijk op het platteland. En ik vind het daar echt prachtig! De natuur is veelste mooi om te vernielen! Ik gooi ook altijd mijn troep in de prullenbak. Ik heb zelfs een tijd gehad, waarin ik een vuilniszak meenam naar het bos en alle troep van andere mensen ging opruimen, hihi!

Made by me

Als ik eten was, dan was ik caramel.
Omdat ik van zoet eten hou en dan voornamelijk van caramel. Als er ergens veel caramel in zit, kun je er eigenlijk al vanuit gaan dat ik het lekker vind!

Als ik een auto was, dan was ik een Cabrio.
Een jaar geleden hadden wij een Cabrio. En het dak ging bijna altijd open, heerlijk vond ik dat! Heerlijk dat gevoel van vrijheid, met de wind door je haar.

Als ik een plek was, dan was ik een bos.
Ik voel me helemaal in mijn element als ik heerlijk in het gras kan liggen tussen de bomen met een goed boek. Gewoon een plekje om te schuilen, waar ik me terug kan trekken van de soms boze en gemene wereld waarin wij leven.

Als ik een stof was, dan was ik leer.
Ik vind dat leer staat voor trouw. Ik ben heel erg trouw aan de mensen waar ik om geef. Een leren jas symboliseer is als trouw, omdat ie meestal lang meegaat. Zo heb ik mijn allereerste (bruine) leren jas al vijf jaar! Daarnaast vind ik leer ook een stoere stof. Het kan je hele outfit een stuk meer pit geven!

Als ik een smaak was, dan was ik zoet.
Ik hou van zoetigheid en ik kan zelf ook heel zoet (lief) zijn, haha!

Als ik een voorwerp was, dan was ik een spiegelreflexcamera.
Sinds ik mijn Nikon heb, zijn we onafscheidelijk! Ik ben echt verliefd op mijn spiegelreflexcamera, ik kan er zoveel mooie foto's mee maken en er zijn zoveel mogelijkheden mee. I LOVE IT!






Als ik een lichaamsdeel was, dan was ik een oor.
Dit slaat natuurlijk op mijn grote liefde voor muziek.

Als ik een liedje was, dan was ik is it you? van Cassie.
Dit liedje past gewoon bij mij, omdat ik eigenlijk vaak op zoek ben naar de ware. En niet zozeer de ware voor altijd, maar ik geloof in de ware van het moment. De ware vriend of vriendin, of het ware vriendje. Ik denk dat iemand een "ware" voor je kan zijn als diegene laat zien dat die er (op dat moment) altijd voor je zou willen zijn. Ik krijg daar een heel fijn en warm gevoel van.

Als ik een paar schoenen was, dan was ik een paar Minnetonka's.
Minnetonka's zijn echt mijn lievelingsschoenen. Ik heb ze nu al in het bruin en in het zwart. Ten eerste lopen ze heel lekker en ten tweede zijn ze heel sierlijk met die touwtjes eraan. Ik vind ze er mooi en speels uitzien en dat past bij mij!


Ik hoop dat jullie deze tag leuk vonden om te lezen!

Geen opmerkingen: